Marsianu e Orlanda

(Praia, 23 de Dezembro de 2007)

Marsianu e Orlanda convidaram-me para um jantar com sabores da ilha. Quando cheguei à residência do casal, o cheiro da katxupa tinha já invadido a cozinha. A mesa oval estava à espera apenas da travessa principal. Enquanto aguardávamos pela katxupa, escutávamos “di korpu ku alma” na voz da doce Lura. Pouco depois, sentámos à volta daquela mesa: o Marsianu, a Orlanda, o Hélio (segundo filho do casal), a Sandra e a dona Zinha (filha francófona e esposa do padrinho de Marsianu) e eu. Saboreamos a katxupa!

Durante o jantar, ouvimos as estórias das conquistas do Marsianu nha Ida padri Nikulau Ferera. Orlanda recordou o dia em que deixou a casa dos pais, indo ao encontro do Marsianu. “N ka tra-l di kaza nau! El ki ben (risos).” - disse o Marsianu. “Fomos obrigados a apressar a data do casório por causa do que eu tinha feito ku fidju femia di genti: o Alfredo (o meu primeiro filho) tinha já sido encomendado...” – concluiu o Marsianu.

A minha curiosidade era tanta, que não resisti e perguntei ao Marsianu como tinha conhecido a Orlanda, mas este apenas respondeu-me com uma valente gargalhada. Antes de fechar a boca, contou-me uma pontinha da estória: “foi num sábado de feira, em Santa Catarina. Eu queria ir à feira, mas enganei-me no percurso. Fui parar à frente da Igreja de São Salvador do Mundo. Não me intimidei!... Sendo bisneto do padri Nikolau Ferera, não resisti à tentação: atirei uma piscadela à ainda jovem Orlanda, que se encontrava de joelhos com a cara voltada para o São Salvador do Mundo, que disse: ‘Amém’.”

Eurídice


(Praia, 23 di Dizenbru di 2007)

Marsianu i Orlanda konvida-m un jantar di kumida tera. Kantu N txiga ses kaza, txeru di kumida dja tomaba kuzinha. Meza oval dja staba postu – sa ta faltaba so travesa prinsipal. Timenti nu sa ta speraba katxupa, nu ba ta obi “di korpu ku alma”, na kel vos doxi di Lura. Dentu faxi nu bai pa kel meza: Marsianu, Orlanda, Hélio (ses sugundu fidju matxu), Sandra i sinhora Zinha (fidju femia nasidu/rezidenti na Fransa i mudjer di padrinhu di Marsianu) i mi. Nu purba kel katxupa sabi!

Timenti nu sa ta djantaba, nu ba ta obi partis di konkistas di Marsianu nha Ida padri Nikulau Ferera. Orlanda papia-nu di dia ki el bai fika ku Marsianu. “N ka tra-l di kaza, nau! El ki ben (grasas).” – Marsianu faze kiston di sklarese. “Nu tevi ki kenta pasu ku marka kazamentu - trokadu nha brinkadera ku fidju femia di genti: Alfredo (nha primeru fidju matxu) dja staba na kaminhu ta ben…” – akrisenta Marsianu.

N staba ku tantu kuriozidadi, ki N ka aguenta, N purgunta Marsianu modi ki e konxe Orlanda. Marsianu kumesa ku un grandi gargalhada, pa konta-m dipos un ponta so di storia: “Era nun dia di fera la nha Santa Katrina. N sa ta baba fera, mas N era ku kaminhu, N bai da la igreja matris di Nhu Son Salvador di Mundu. N ka fadiga!... Odju kai-m na kel joven Orlanda, ki staba di juelhu, ta reza. Mi, bisnetu padri Nikulau Ferera, N ka resisti tentason! – N piskal odju i nhu Son Salvador di Mundu fla: ‘Amen’.”

Traduson di Marciano Moreira

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons